כרטיסי הביקור הם המראה של כל עסק, הם אלו המסמלים את העסק באופן אלגנטי וקלאסי, מציינים את תחום עיסוקו וייחודו ומייצגים את נושאי התפקידים בו.
בשנים האחרונות חלו שינויים רבים בתחום עיצוב כרטיסי הביקור, כעת אפשר לבצע את העיצוב גם באופן עצמאי או להיעזר בידע המקצועי של הגרפיקאי בבית הדפוס.

חשיבה על עיצוב כרטיסי ביקור עסקיים

המטרה של כל עסק היא ליצור כרטיסי ביקור מעוצבים יוצאי דופן כך שהם יבדלו אותם מכרטיסי ביקור של עסקים אחרים ובמיוחד של אלה העוסקים בענף זהה.

 

כרטיס מושקע ואיכותי יבהיר למקבל אותו, כי מדובר בעסק רציני המשקיע חשיבה בנראות ובעשייה שלו בכל תחום, לאורך כל הדרך.

תכנון הציור והמלל על גבי כרטיס הביקור

בעלי העסקים נעזרים במחלקת העיצוב של בית הדפוס כדי שהגרפיקאי יכין סקיצה מעוצבת ומרשימה של המסר שאותו רוצה בעל העסק להעביר למי שנמצא עמו בקשרים עסקיים. הבחירה נופלת על עיצוב הכולל ציור של תחום העיסוק כמו לדוגמה בית עבור סוכני נדל"ן או ברז עבור מי שעוסק בייבוא של כלים סניטריים.

 

אפשר לבחור גם דוגמה קיימת שמוצאת חן בעיני בעלי העסק ולשנות בה את המלל ונקודות נוספות.

 

עיצוב מקצועי מתמקד בקובץ של לפחות DPI300, שימוש בתמונות בטיב מעולה בעלות רזולוציה גבוהה, גם הן לפחות DPI300, הקפדה על השארת שטח נקי בשולי הקובץ ("בליד") וסגירתו בפורמט המתאים עבורו.

 

בנוסף לציור, מתגבשת חשיבה מה יהיה המלל שיופיע על גבי הכרטיס. הטקסט אמור להיות קצר וקולע ולהכיל את מלוא המידע הנחוץ:

 

  • שם העסק – לדוגמה "לשם נדל"ן" והלוגו של בית העסק.
  • שם הנציג ותפקידו – לדוגמה "ישראל ישראלי – מנהל מכירות".
  • מיקומו הגיאוגרפי – לדוגמה " רחוב היקינתון 14 תל אביב, קומת קרקע "
  • מספר טלפון ומספר פקס במשרד ופרטי הטלפון סלולרי של הנציג.
  • כתובת מייל של הנציג.
  • כתובת מייל של המשרד לדוגמה – [email protected]
  • כתובת אתר האינטרנט של העסק, דף הפייסבוק, אינסטגרם וכל רשת חברתית נוספת.

עיצוב עצמאי של כרטיס הביקור

בשנים האחרונות השימוש בתוכנות הייעודיות בתחום הגרפיקה הופך לנגיש ואפשרי עבור כל אדם. במיוחד מי שיש לו חוש עיצובי ואסתטי. הוא יכול להכין עיצוב גרפי באופן עצמאי, להשתמש באלמנטים הנראים לו חשובים ומייצגים את העסק תוך צביעתם בצבעים שנראים לו כאלה שיותירו רושם רב על הקולגות.

 

אפשר לעצב on-line לוגו יפהפה לבית העסק, תוך שימוש בכמה אלמנטים בפלטפורמות החדשניות המוצעות לשימושו של הקהל. רעיונות רבים המבוססים על השראה מסוימת מקבלים בדרך זו ביטוי וחשיפה. המוצר המוגמר מועלה על קובץ EPS ומכאן מתחיל הליך הייצור.

בחירת סוג הנייר עבור הדפסת כרטיסי הביקור

לבחירת סוג הנייר קיימת השפעה רבה על נראותו של כרטיס הביקור. ההמלצה היא לבחור בנייר שמשקלו 350 גרם כמו נייר פנינה כרומו מבריק או מאט. אפשר להזמינו בצבע לבן או בגוון צבעוני, ועליו יודפס המלל.

 

אפשר גם להזמין נייר שמשקלו 250 גרם שקיימת בו טקסטורה מובנת היוצרת כרטיס מעוצב ויפהפה בזכות הדוגמה הפנימית המיוחדת. על גבי הטקסטורה מדפיסים את הכיתוב והלוגו בכל גוון רצוי או לחילופין משתמשים בנייר אקולוגי שמשקלו 350 גרם והוא בעל גוונים ייחודיים המתאים לכל מטרה.

 

דגמים יוקרתיים של כרטיסי ביקור מורכבים משתיים או שלש שכבות של נייר במשקל כולל של 600 גרם אשר יוצרים כרטיסי ביקור קשיחים ואיכותיים במיוחד.

 

לאחרונה הוחל גם בייצור כרטיסי ביקור מחומר פלסטי – PVC . אפשר להדפיס על גבי המשטחים הצבעוניים כרטיסי ביקור יוצאי דופן, קשיחים ואטומים בעלי כיתוב רק על צד אחד.

 

המגמה היא לייחד את כרטיסי הביקור ולכן אפשר להוסיף עליהן כיתוב מרשים במיוחד:

 

  • עם פויל שהן פיסות כסף או זהב המשולבות במלל.
  • הברקה דיגיטלית, לכה UV או לחילופין לכה סלקטיבית בולטת.

גודלם של כרטיסי הביקור

אפשר לייצר כרטיסי ביקור בכל גודל נדרש אך קיימים לכך גדלים סטנדרטיים וכדאי לבחור מתוכם את האופציה המועדפת.
הגדלים הם –

 

  • 5*9 ס"מ.
  • 5.5*8.5 ס"מ.
  • 6.5*6.5 ס"מ.

רבים מזמינים כרטיסי ביקור דו צדדיים שבהם צד אחד הוא כיתוב בעברית ובצד השני הכיתוב הוא בשפה אחרת, אנגלית, צרפתית, רוסית וכו'. אופציה נוספת היא לכתוב בצד השני מידע על הטבה מיוחדת לנושאי הכרטיס, כתובת של אתר בנייה ספציפי שאליו מופנים הלקוחות וכל אופציה אחרת על פי תחום העיסוק.

 

לפני אישור הסקיצה להדפסה חשוב מאד לבצע הגהה קפדנית כדי לוודא שכל המידע נכון ואין שיבוש או טעות סופר במספר הטלפון, אות מיותרת או אות חסרה.

 

העדיפות היא לתת לאדם שלא היה מעורב בהליך העיצובי לבצע את ההגהה כי לו יהיה הרבה יותר קל לעלות על טעויות שיקפצו לו מיד לעין לעומת מי שעסק בכך שלעתים קרובות לא ישים לב לטעויות הללו עקב מעורבותו בפרויקט.

עלויות של כרטיסי ביקור

העלויות תלויות בהרבה מאד גורמים, העיצוב, סוג הנייר, התוספות ואם מדובר בכרטיס חד או דו צדדי.

 

סוג הכרטיס כמות עלות בש"ח
כרטיס ביקור צד אחד 500 100-150
כרטיס ביקור צד אחד 1.000 175-180
כרטיס ביקור צד אחד 5.000 450
כרטיס ביקור דו צדדי 500 100-250
כרטיס ביקור דו צדדי 1.000 280-285
כרטיס ביקור דו צדדי 5.000 895
עיצוב וגרפיקה כללי 100
תוספת למינציה 500 150
תוספת פינות עגולות 500 75
שדרוג כרטיס לנייר דמוי בד מחיר ליחידה אחת 3
שדרוג כרטיס לנייר דמוי מטאלי מחיר ליחידה אחת 2

סיכום

כרטיסי הביקור הם חלון הראווה של העסק ולכן חשוב להשקיע בהם מחשבה עמוקה וליצור כרטיסי ביקור מעוררי השתאות שיהיו אבן דרך חשובה בבניית הקשרים העסקיים.

טיפים

אפשר ליצור כרטיסי ביקור מתוך ההיצע העצום של הדוגמאות הקיימות בבתי הדפוס או ליצור תבנית  ייחודית על פי טעמו של בעל העסק.
למרות הקדמה והכרטיסים הדיגיטליים, אין כמו להגיש לקולגה כרטיס ביקור איכותי ומעוצב המייצג את העסק.
דפס מומחה בתי דפוס
אורן חיים
אור-ניב.ר - לשכת שירות ודפוס

מנהל פורום בתי דפוס באתר

אנחנו הצוות יודעים לבצע את כל עבודות הדפוס שלכם, אצלנו תוכלו להשתמש בשירותי גרפיקה ועיצוב במידה ותצטרכו. תוכלו להדפיס נייר משרדית, ספרים קטלוגים מוצרי פירסום ועוד.

שאלות גולשים מהפורום בנושא עיצוב כרטיסי ביקור

עיצוב כרטיסי ביקור

האם אני יכול לעצב כרטיס ביקור בצורה מסוימת ולהדפיס אותו בצורות וצבעים שונים? ככה כל לקוח יקבל כרטיס מעט שונה וייחודי?

הודעות בפורום פורום בתי דפוס 12/07/2019
עיצוב כרטיסי ביקור

שלום לכם, אשמח לדעת האם עיצוב כרטיסי ביקור הוא חלק מתהליך העבודה שבית דפוס מעניק או שזה שירות בנפרד. האם אני אמור להעסיק מעצבת בשביל זה? איך זה בדיוק עובד

הודעות בפורום פורום בתי דפוס 22/05/2019
הדפסת כרטיסי ביקור

אני מחפשת מקום שיהיה מסוגל לספק לי שירות של הדפסת כרטיסי ביקור בשני צדדים, השאלה שלי, האם אני צריכה את העיצוב או שאני מספקת קווים כלליים והמקום מספק לי דוגמאות על פיהם אני בוחרת מה שאני רוצה? 

הודעות בפורום פורום בתי דפוס 15/05/2019